pusselbitar

mina drömmar är som när äppelträden blommar.
eller när syrenen slår ut.
eller när jag får en kyss som får magen att börja dansa jenka.
när jag kanske älskar någon.
mina drömmar är pusselbitarna som håller min själ grundad.
och om inte du förstår det så bryter du isär mina pusselbitar med våld
och då blir ingenting kvar.
mina drömmar är det sköraste jag har, för jag vet vad framtiden kan göra med dem.
att vara en gammal och rynkig dam
som snart ska dö och ångrar allt jag inte gjorde
det är min största personliga rädsla.
jag vill inte det.
men man måste slåss hela tiden.
och jag orkar inte det. men slutar jag slåss,
då bryter jag isär pusselbitarna av eget våld.
och vad kan vara värre än det?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0