toner av

satte på youtube, som av en vana. tänkte först lyssna på ushers climax, ångrade mig och skrev "beyonce i was here" men lyssnade bara på den i cirka tio sekunder innan jag kände att det inte heller passade för just nu. ett sting av längtan efter lauryn hills härliga stämma gjorde att jag istället lyssnade på hela hennes och ziggy marleys version av redemtion song. men nu är det tyst. jag märkte knappt när låten tog slut, men när jag väl gjorde det så tänkte jag sätta på en ny. men jag ångrade mig. för jag kände att tystnaden bäddade in mig i sin ljuvlighet. på avstånd hör jag bilar, men alldeles nära, precis utanför fönstret som står på glänt susar vinden i lövträden så att de rasslar som skallerormar. och här intill mig väser datorn på det där halvt om halvt störande sättet. och det räcker. jag är nöjd. precis just nu är jag här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0