one of those feelings

sitter på bibblan. sånt som händer ibland. kände först för att sitta ute i solen, med fötterna dinglandes mot älven. men fick ensamfobi. ni vet, som man kan få när man inte har en bok som skydd eller någon att ringa. utan man blir sittandes (utan solglasögon) medans alla andra sitter i grupper, eller två och två. och man blir freaket som sitter själv och som alla tror inte har något liv, inga vänner och sitter och tjuvlyssnar på deras samtal. och oftast så pallar jag det trycket. eller tänker inte alls på det (kanske är det för jag oftast har en bok eller en vän med mig då), men idag gjorde jag inte det. kände mig ensam och eländig. med stora väskor eftersom jag jobbat och hade ombyte med mig. packåsnekänsla. och vädret gjorde mig svettig och osexig. (inte för det är osexigt att vara varken svettig eller packåsna, egentligen. det blev bara pissigt just då)

ja ni vet. den där onda cirkeln. så jag hamnade här och nötade trailers på youtube för att koppla bort tankarna. och det funkade ganska bra, för nu mår jag bättre och snart har jag dans. det är väl bara ikväll som ensamhetskänslan kommer anfalla mig med full kraft. för jag vill inte vara hemma ikväll. jag vill gå ut och ha fina kläder på mig och jaga bort känslan av att jag slösar bort mitt liv.


(muffin från weheartit bara för att avsluta med något fint)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0