slitets utmaning

1. Vilken är den bästa söndagsmusiken?
Oj. Jag är nästan aldrig ledig på söndagar. Jag har liksom inte tiden att strosa runt och göra ingenting (hur tragiskt?!). Och jag har ingen mp3 eller mobil att lyssna på musik i. Är lite oldschool sådär. Men om jag vill lyssna på något när jag är hemma och behöver lugna ner mig så blir det Bob Marley. För när internet och youtube (nej, har inte spotify heller) lägger ner här på landet, då står stereon pall.
2. Ditt bästa recept!
Dhal (stavas det så månntro?). Indisk linsgryta med färsk ingefära, vitlök, kryddor i mängder, morötter, spenat, cocosmjölk. Åh, det gör mig så lycklig att laga den maten. Den aktiverar typ alla smaksinnen i mig. Namnam!
3. Hur många kuddar har du i sängen?
Tre. Älskar dem djupt och innerligt.
4. Berätta om en blogg du går in på vareviga dag!
Har ingen sån. Men har typ tre bloggar jag går in på ofta, kenzas.se, egoinas.se och slitet.blogg.se (lovely).
5. Om du fick resa vart du ville, vart skulle du åka då?
Överallt. Nu vill jag typ bara åka till Tanzania igen. Vill åka till alla länder i Afrika, Sydamerika och Asien. Är en rastlös och kunskapstörstande själ. Eller nått. Vill cykla till Afrika och runt hela kontinenten. Wow.
6. Vad är ditt allra första minne?
Minns inte riktigt. Kanske när pappa var i Uppsala och bytte benmärg. Då var jag tre år gammal. Men det är så jävla knäppt att jag hoppas att det är något annat.
7. Har du ätit något som gett dig matorgasm, vad i så fall?
Det får jag ofta. (haha) Chipsmayai, indisk mat, pizza, soppa, allt.
8. Vilken materiell sak klarar du dig inte utan?
Oj. Vill ju vara extremt oberoende av materiella ting, men det är jag ju inte. Kanske min skrivbok och penna. Och mina springskor. Dör utan dem. Herre vad pretto. Men på sistone så har jag inte klarat mig utan min ryggsäck. Så det får väl bli den också. :)

9. Allra bästa filmen från när du var liten?
Pocahontas, Lejonkungen, Ronja Rövardotter!

10. Vilken är din favorithögtid och varför?
Hatar högtider. De representerar ångest och prestationskrav. Men när jag var liten älskade jag alla högtider. Jul, påsk, midsommar, halloween. Jag åt upp allt. Konstigt egentligen. Undrar om jag började ogilla det när jag blev mer medveten om andras känslor. Kanske gillar jag alla högtider nu med, fast djupt, djupt inne i mig där jag inte märker det. Hoppas det. Gillar inte att jag låter så cynisk.

11. Vem var din första kärlek?
Aron Pedersen. Vi var tillsammans på dagis och han var den första pojken jag pussade. Hehe. För första och största är väl inte samma sak?

Tack, Sara!

Kommentarer
Postat av: Sara

Stört bra svar. Du är stört bra.

2012-05-11 @ 01:41:33
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0