about feelin trapped

när jag egentligen borde vara någon helt annanstans är jag här
och det känns så himla kusligt
som om du försöker få mig in i något fack
packeterar mig
snörerna lämnar röda märken över halsen
jag har aldrig gillat presentpapper
eller bröllop,
knappt ens barn
och det gör tydligen mig till den konstigaste människan i världen
att jag
vad ska jag säga?
för det är ju sant
 
i mig finns så mycket kärlek som jag vill ge
men jag har ännu inte hittat den som kan ge lika mycket tillbaka
 
varför ska allting vara en kamp?
 
varför ska jag anpassa mig och återanpassa mig
som om min maskinvara är hur enkel att formatera som helst
 
du skulle bara veta hur ont det gör
att inte vara nöjd
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0